28 Mart 2014 Cuma

Simple past tense kullanımı: Nerelerde nasıl kullanılır?

Türkçe ‘de Geşmiş zaman olarak adlandırılan bu tense aşağıdaki durumlarda kullanılır.
1-Geçmişte başlayıp tamamlanmış işleri belirtmek için.
  • My mother baked a cake yesterday- Annem dün pasta yaptı. 
  • I and Bekir played football last week- Geçen hafta ben ve Bekir maç yaptık. 
  • I saw Melih at the bus stop two hours ago- Melihi 2 saat önce otobüs durağında gördüm. 
 2-Geçmişte birbirini izleyen, sıralanmış olayları anlatmak için.
  • We went to Q-bar , drunk a lot of beer, danced a lot and screamed very loudly- Biz Q bara gidip çok bira içtik ,çok dans ettik ve yüksek sesle çığlıklar attık. 
  • During my holiday I swam, lied down in the sun and went out at nights- Tatil süresince yüzdüm, güneşlendim ve akşamları dışarı çıktım. 
3-Geçmişte belli bir süre /zaman içerisinde devam etmiş, yaşanmış olan olayları anlatmak için.
  • I lived many years in London- Yıllarca Londrada yaşadım.
  • My father played football at Ajax from 1990 to 1995- Babam 1990 dan 1995 ‘e kadar Ajax da futbol oynadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder